RUSZAMY Z REKRUTACJĄ!!!
ZAPRASZAMY OD DNIA 11.04.2022 DO 29.04.2022
OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU W GODZ. 8.00-16.00
WYKORZYSTAJ SWOJA SZANSĘ!
Zgłoszenia do udziału w projekcie będą przyjmowane w wyżej podanym terminie lub do zebrania 56 formularzy rekrutacyjnych.
Własna firma z POWERem realizowany jest przez STOWARZYSZENIE LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA „KRZEMIENNY KRĄG”- Lider Fundację Możesz Więcej- Partner, na podstawie umowy nr POWR.01.02.01-26-0007/21zawartej z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Kielcach współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 oferującym wsparcie osobą młodym w zakładaniu i prowadzeniu własnej działalności gospodarczej poprzez udzielenie bezzwrotnej pomocy (dotacji) na utworzenie firmy wraz ze wsparciem pomostowym udzielanym prze 6 miesięcy oraz szkolenie mające na celu zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia i prowadzenia działalności gospodarczej.
Cel projektu
Celem projektu jest aktywizacja zawodowa, poprawa sytuacji na rynku pracy oraz zwiększenie zatrudnienia do 30.06.2023 r. osób młodych pozostających bez pracy, zamieszkujących lub uczących się na obszarze województwa świętokrzyskiego w rozumieniu KC. Cel główny projektu obejmuje bezpośrednie wsparcie (w formie dotacji i szkolenia) osób młodych bez pracy w województwie świętokrzyskim poprzez zaangażowanie do Projektu 46 osób oraz powstanie 40 (22K, 18M) nowych podmiotów gospodarczych.
Miejsce realizacji
Województwo Świętokrzyskie
Grupa docelowa
Projekt skierowany jest do 46 osób fizycznych w wieku 18-29 lat (do dnia 30 urodzin) w tym 26 kobiet i 20 mężczyzn, które zamieszkują lub uczących się (zaocznie) na obszarze Województwa Świętokrzyskiego są bierne zawodowo lub bezrobotne niezrejestrowane w Urzędzie Pracy w szczególności osoby z najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy tj.:
– osoby z kategorii NETT
– osoby z niepełnosprawnościami
– kobiety
-osoby o niskich kwalifikacjach
– osoby odchodzące z rolnictwa
-imigranci i reemigranci
Minimum 20% Uczestników Projektu stanowić będą osoby zamieszkujące (w rozumieniu Kodeksu Cywilnego) miasta średnie lub tracące funkcje społeczno-gospodarcze (tj. Busko-Zdrój, Jędrzejów, Końskie, Ostrowiec-Świętokrzyski, Sandomierz, Skarżysko-Kamienna, Starachowice, Staszów)
Spośród których 40 (22 K, 18 M) osób założy dzięki środkom EFS działalność gospodarczą i poprowadzi ją przez 12 m-cy.
Dostępne formy wsparcia:
- Badania predyspozycji – Czas trwania 1 h/osoba
Indywidualne spotkania z doradcą zawodowym ma na celu określenie predyspozycji kandydatów do prowadzenia działalności gospodarczej, zaprezentowanie pomysłu biznesowego oraz wydanie opinii doradcy.
- Wsparcie szkoleniowe w celu wykształcenia umiejętności i predyspozycji.
Czas trwania 30 godzin dydaktycznych (3 tematy x10 godzin dydaktycznych temat) dla 46 UP, z zakresu:
– Pierwszy krok w biznesie
– Firma na współczesnym rynku
– Biznesplan kluczem do sukcesu
- Spotkanie z ekspertem dotacyjnym (indywidualna pomoc UP w formalnym wypełnieniu Biznesplanu) – Czas trwania 3h/osoba dla 46 UP
- Wsparcie finansowe dla 40 UP
– Finansowe wsparcie na otworzenie działalności – dotacja w wysokości 23 050,00 zł.
– Finansowe wsparcie pomostowe, wypłacane comiesięcznie przez 6 mc. W wysokości 3 000,00 zł./mc.
Dokumenty rekrutacyjne wkrótce będą dostępne na naszej stronie internetowej
Szczegółowych informacji dotyczących projektu udzielają:
Głównym REZULTATEM realizacji projektu będzie utworzenie min. 40 miejsc pracy w
ramach udzielonych z EFS środków na podjęcie działalności gospodarczej.
Planowane efekty związane z realizacją projektu:
- Liczba osób poniżej 30 lat, które uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu programu -46 (26K, 20M)
- Liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, po opuszczeniu programu -40 (22K, 18M)
- Liczba osób, które podjęły działalność gospodarczą – 40 (22K, 18M)
Wskaźnik projektu:
- Liczba osób bezrobotnych (łącznie z długotrwale bezrobotnymi) objętych wsparciem w programie – 23 (13K,10M)
- Liczba osób długotrwale bezrobotnych objętych wsparciem w programie – 6 (3K, 3M)
- Liczba osób biernych zawodowych objętych wsparciem w programie – 23 (13K, 10M)
- Liczba osób bezrobotnych niezarejestrowany w ewidencji urzędów pracy objętych wsparciem w programie – 23 (13K, 10M)
- Liczba osób poniżej 30 lat z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 4 (2K, 2M)
- Liczba osób zamieszkujących (w rozumieniu przepisów KC) miasta średnie lub miasta tracące funkcje społeczno- gospodarcze– 10 (6K, 4M)
Lider projektu:
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Krzemienny Krąg”
Bałtów 55
27-423 Bałtów
tel. 41 252 72 33
www.krzemiennykrag.info
osoba do kontaktu ze strony partnera projektu Fundacji Możesz Więcej:
Agnieszka Rożek-Kwiecień tel. 577-999-321
agnieszka.rozek-kwiecien@mozeszwiecej.org.pl
Zapraszamy na stronę projektu LIDERA: Własna firma z POWERem – Krzemienny Krąg (krzemiennykrag.info)
REKRUTACYJNE (data zamieszczenia: 30.03.2022 r.)
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
AKTUALIZACJA Regulamin rekrutacji i uczestnictwa – PDF od dnia 11.05.2022
Załącznik nr 1 – Formularz rekrutacyjny – należy złożyć na etapie rekrutacji
Załącznik nr 1 – Formularz rekrutacyjny (edytowalny)
Załącznik nr 2 – Karta oceny formularza
Załącznik nr 2 – Karta oceny formularza (edytowalna)
Załącznik nr 3 – Karta oceny merytorycznej formularza rekrutacyjnego
Załącznik nr 3 – Karta oceny merytorycznej formularza rekrutacyjnego (edytowalna)
Załącznik nr 4 – Formularz diagnozy potrzeb szkoleniowych
Załącznik nr 4 – Formularz diagnozy potrzeb szkoleniowych (edytowalny)
Załącznik nr 5 – Karta oceny predyspozycji kandydata
Załącznik nr 5 – Karta oceny predyspozycji kandydata (edytowalna)
Załącznik nr 6 – Opis sektorów wykluczonych z możliwości ubiegania się o otrzymanie wsparcia
Załącznik nr 7 – Umowa o udzielenie wsparcia szkoleniowego
Załącznik nr 8 – Deklaracja uczestnictwa w projekcie
Oświadczenie o zamieszkaniu, wykształceniu, braku uczestnictwa w innym projekcie – proszę złożyć na etapie rekrutacji
Oświadczenie o zamieszkaniu, wykształceniu, braku uczestnictwa w innym projekcie (edytowalne)
Oświadczenie o zamiarze odejścia z rolnictwa – jeśli dotyczy – proszę złożyć na etapie rekrutacji
Oświadczenie o zamiarze odejścia z rolnictwa – jeśli dotyczy (wersja edytowalna)
Oświadczenie o posiadaniu statusu reemigranta-imigranta – jeśli dotyczy – proszę złożyć na etapie rekrutacji
Oświadczenie o posiadaniu statusu reemigranta – imigranta – jeśli dotyczy (wersja edytowalna)
Oświadczenie o posiadaniu statusu osoby z kategorii NEET (jeśli dotyczy) – proszę złożyć na etapie rekrutacji
Oświadczenie o posiadaniu statusu osoby z kategorii NEET (jeśli dotyczy) (wersja edytowalna)
Oświadczenie o ochronie danych osobowych
ZUS – Wzór wniosku o wydanie zaświadczenia – proszę złożyć na etapie rekrutacji
LISTA KANDYDATÓW ZAKWALIFIKOWANYCH DO SPOTKANIA Z DORADCĄ ZAWODOWYM:
LISTA OSÓB ZAKWALIFIKOWANYCH NA SZKOLENIA:
Lista-kobiet_-zakwalifikowanych-na-szkolenia_-Własna-firma-z-POWERem
Lista-mężczyźni_-zakwalifikowanych-na-szkolenia_-Własna-firma-z-POWERem
HARMONOGRAM SZKOLEŃ:
Harmonogram-szkoleń-_-Własna-firma-z-POWERem
Informujemy, że Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Krzemienny Krąg” wraz z partnerem Fundacją Możesz Więcej 13 czerwca 2022 r. rozpoczyna nabór biznesplanów do projektu o nr POWR.01.02.01-26-0007/21 pt.: „Własna firma z POWERem”, który będzie trwał do 20 czerwca 2022 r.
Harmonogram oceny biznesplanów
Ocena formalna biznesplanów złożonych do projektu o nr POWR.01.02.01-26-0007/21 pt.: „Własna firma z POWERem”odbędzie się w dniu 21.06.2022
Uzupełnienia do biznesplanów złożonych do projektu o nr POWR.01.02.01-26-0007/21 pt.: „Własna firma z POWERem” odbędą się w dniach 22-23.06.2022
Ocena merytoryczna biznesplanów złożonych do projektu o nr POWR.01.02.01-26-0007/21 pt.: „Własna firma z POWERem” odbędzie się w dniach 24-27.06.
Wstępne listy informujące o osobach zakwalifikowanych do uzyskania wsparcia zostaną udostępnione w dniu 28.06.2022
Odwołania będzie można wnosić w dniach 29.06. – 01.07.2022
Ostateczne listy o osobach zakwalifikowanych do uzyskania wsparcia zostaną udostępnione w dniu 4.07.2022
Działalność gospodarczą należy zarejestrować w okresie 5-8.07.2022
W związku z zakończeniem pracy Komisji Oceny Biznesplanów publikujemy Ostateczną Listę Rankingową Biznesplanów zakwalifikowanych do uzyskania dofinansowania wraz z liczbą uzyskanych punktów z podziałem na płeć. Jednocześnie informujemy, że w dniach 4-5.07.2022 należy zgłosić się po odbiór pism informujących o końcowej ocenie biznesplanów, przyznaniu dofinansowania, oraz dokumentach wymaganych przy podpisaniu umowy. W tych dniach prowadzony będzie również nabór wniosków o wsparcie pomostowe – szczegóły poniżej. Zarówno odbiór pism, jak i nabór wniosków będzie miał miejsce w siedzibie Beneficjenta – Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Krzemienny Krąg” w godz.8:00-15:00.
Szczegółowe informacje dot. przyznawanych dotacji znajdują się na stronie Lidera: Własna firma z POWERem – Krzemienny Krąg (krzemiennykrag.info)
Ostateczna lista Kobiety:
Aktualizacja Ostateczna Lista Kobiet zakwalifikowanych do uzyskania wsparcia – DOCX AKTUALIZACJA na dzień 28.07.2022
Aktualizacja Ostateczna Lista Kobiet zakwalifikowanych do uzyskania wsparcia – PDF AKTUALIZACJA na dzień 28.07.2022
Ostateczna Lista Kobiet zakwalifikowanych do uzyskania wsparcia – DOCX – wersja archiwalna
Ostateczna Lista Kobiet zakwalifikowanych do uzyskania wsparcia – PDF – wersja archiwalna
Ostateczna lista Mężczyźni:
Ostateczna Lista Mężczyzn zakwalifikowanych do uzyskania wsparcia – DOCX
Ostateczna Lista Mężczyzn zakwalifikowanych do uzyskania wsparcia – PDF
Informujemy, że wszystkie wnioski o wsparcie pomostowe złożone przez Uczestników Projektu znajdujących się na ostatecznych listach zostały rozpatrzone pozytywnie. Podpisanie umów o wsparcie pomostowe nastąpi przy podpisaniu umów o wsparcie na rozpoczęcie działalności gospodarczej 11.07.2022 o godz.10:00 w siedzibie Beneficjenta – Stowarzyszeniu Lokalna Grupa Działania Krzemienny Krąg, Bałtów 55, 27-423 Bałtów.
DOKUMENTY DOTYCZĄCE PRZYZNAWANIA ŚRODKÓW
Regulamin przyznawania środków
Regulamin przyznania środków – ze zmianami
Załącznik nr 1 – Formularz Biznesplanu
Załącznik nr 1 – Formularz Biznesplanu (edytowalny)
Załącznik nr 2 – Karta oceny formalnej biznesplanu
Załącznik nr 2 – Karta oceny formalnej biznesplanu (edytowalna)
Załącznik nr 3 – Karta oceny merytorycznej biznesplanu
Załącznik nr 3 – Karta oceny merytorycznej biznesplanu (edytowalna)
Załącznik nr 4 – Umowa o udzielenie wsparcia finansowego
Załącznik nr 5 – Wniosek o udzielenie wsparcia pomostowego
Załącznik nr 5 – Wniosek o udzielenie wsparcia pomostowego (edytowalny)
Załącznik nr 6 – Karta oceny formalnej i merytorycznej wniosku o przyznanie wsparcia pomostowego
Załącznik nr 7 – Umowa o udzielenie wsparcia pomostowego
Załącznik nr 8 – Standardy oceny biznesplanów
Załącznik nr 9 – Oświadczenie o otrzymaniu/nieotrzymaniu pomocy de minimis
Załącznik nr 9 – Oświadczenie o otrzymaniu/nieotrzymaniu pomocy de minimis (edytowalne)
Załącznik nr 10 – Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Załącznik nr 12 – Zestawienie planowanych wydatków według biznesplanu
Załącznik nr 12 – Zestawienie planowanych wydatków według biznesplanu (edytowalne)
Załącznik nr 13 – Oświadczenie osób niepełnosprawnych o niekorzystaniu równolegle z różnych źródeł
Informujemy, że w dniach 4-5.07.2022 odbędzie się nabór wniosków na wsparcie pomostowe. Uczestnicy projektu, którzy po ogłoszeniu ostatecznych list zostaną zakwalifikowani do uzyskania wsparcia będą mogli złożyć wniosek wraz z załącznikami w siedzibie Beneficjenta – Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Krzemienny Krąg”, Bałtów 55, 27-423 Bałtów w godz. 8:00-16:00.
Przypominamy, że wniosek wraz z wymaganymi dokumentami powinien być złożony w kopercie opisanej według wzoru, który znajduje się w§ 9 Regulaminu przyznawania środków.
Dokumenty niezbędne przy ubieganiu się o wsparcie pomostowe:
Załącznik nr 5 – Wniosek o przyznanie wsparcia pomostowego – DOCX, PDF
Załącznik nr 9 – Oświadczenie o otrzymaniu lub nieotrzymaniu pomocy de minimis – DOCX, PDF
Załącznik nr 10 – Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – DOCX, PDF
Załącznik nr 11 – Zestawienie planowanych wydatków z wyszczególnieniem wydatków przeznaczonych na składki na ubezpieczenie społeczne – DOCX, PDF
Załącznik nr 13 – Oświadczenie osób niepełnosprawnych o niekorzystaniu równolegle z różnych źródeł – jeśli dotyczy – DOCX, PDF
Osoba do kontaktu: Katarzyna Nowak – 609-868-978
Informujemy, że podpisanie umów o wsparcie, oraz umów o wsparcie pomostowe odbędzie się 11.07. 2022 o godz.10:00 w siedzibie Beneficjenta – Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Krzemienny Krąg”, Bałtów 55, 27-423 Bałtów. Osoby, które zakwalifikują się do uzyskania wsparcia, oraz wsparcia pomostowego zobowiązani są przygotować następujące dokumenty do podpisania umowy:
Przy dotacji:
- Zaświadczenie o wpisie do CEiDG (wpisu należy dokonać wcześniej przed podpisaniem umowy ( w dniach 5-8.07.2022), przy czym dokonując wpisu należy zaznaczyć, że rozpoczęcie działalności gospodarczej będzie miało miejsce 11.07.2022, a więc w dniu podpisania umowy)
- Oświadczenie o wyborze formy zabezpieczenia projektu – DOCX
- Oświadczenie UP o numerze konta bankowego – DOCX
- Oświadczenie VAT – DOCX
- Oświadczenie o nieubieganiu się o zwrot podatku VAT –DOCX – dotyczy wyłącznie Vatowców
- Załącznik nr 9 do Regulaminu przyznawania środków – Oświadczenie o otrzymaniu lub nieotrzymaniu pomocy de minimis – DOCX – Złożony wraz z kopiami zaświadczeń o wcześniej udzielonej pomocy de minimis, o ile taka została udzielona
- Załącznik nr 10 do Regulaminu przyznawania środków – Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – DOCX
- Pełnomocnictwo – jeśli wymaga
- Zgoda małżonka na zaciągnięcie zobowiązań – DOCX – jeśli wymaga
- W przypadku rozdzielności majątkowej z małżonkiem – kserokopia potwierdzonej notarialnie rozdzielności, wraz z oryginałem (do wglądu) – jeśli dotyczy
Ponadto:
Przy wyborze formy zabezpieczenia w postaci weksla in blanco
- Deklaracja wystawcy weksla in blanco – DOCX
- Oświadczenie małżonka o zapoznaniu się z deklaracją wekslową – DOCX – jeśli dotyczy
- Oświadczenie UP o niepozostawaniu w związku małżeńskim – DOCX – jeśli dotyczy
- Oświadczenie UP o pozostawaniu w związku małżeńskim – DOCX – jeśli dotyczy
- Oświadczenie UP o pozostawaniu w związku małżeńskim i posiadaniu lub nieposiadaniu wspólności majątkowej – DOCX – jeśli dotyczy
Przy wyborze formy zabezpieczenia w postaci weksla z poręczeniem (Aval)
- Deklaracja wystawcy weksla z poręczeniem wekslowym (Aval) – DOCX
- Oświadczenie małżonka o zapoznaniu się z deklaracją wekslową – DOCX– jeśli dotyczy
- Oświadczenie UP o niepozostawaniu w związku małżeńskim – DOCX – jeśli dotyczy
- Oświadczenie UP o pozostawaniu w związku małżeńskim – DOCX – jeśli dotyczy
- Oświadczenie UP o pozostawaniu w związku małżeńskim i posiadaniu lub nieposiadaniu wspólności majątkowej – DOCX – jeśli dotyczy
- Oświadczenie poręczyciela – DOCX
- Oświadczenie poręczyciela dotyczące zgody na wypełnienie weksla – DOCX
- Zaświadczenie o dochodach poręczyciela z ostatnich 3 miesięcy przed złożeniem oświadczenia, z zakładu pracy/urzędu skarbowego/inne
- Oświadczenie współmałżonka poręczyciela pozostającego z nim we wspólnocie majątkowej – DOCX – jeśli dotyczy
- Kserokopia potwierdzonej notarialnie rozdzielności majątkowej poręczyciela i jego współmałżonka, wraz z oryginałem (do wglądu) – jeśli dotyczy
Przy wyborze formy zabezpieczenia w postaci poręczenia
- Oświadczenie UP o niepozostawaniu w związku małżeńskim- DOCX – jeśli dotyczy
- Oświadczenie UP o pozostawaniu w związku małżeńskim – DOCX – jeśli dotyczy
- Oświadczenie UP o pozostawaniu w związku małżeńskim i posiadaniu lub nieposiadaniu wspólności majątkowej – DOCX – jeśli dotyczy
- Oświadczenie poręczyciela – DOCX
- Zaświadczenie o dochodach poręczyciela z ostatnich 3 miesięcy przed złożeniem oświadczenia, z zakładu pracy/urzędu skarbowego/inne
- Oświadczenie współmałżonka poręczyciela pozostającego z nim we wspólnocie majątkowej – DOCX – jeśli dotyczy
- Kserokopia potwierdzonej notarialnie rozdzielności majątkowej poręczyciela i jego współmałżonka, wraz z oryginałem (do wglądu) – jeśli dotyczy
Dokumenty dotyczące wybranej formy zabezpieczenia należy dopasować odpowiednio do swojej sytuacji.
Ponadto Regulamin przyznawania środków finansowych na założenie własnej działalności gospodarczej oraz wsparcia pomostowego przewiduje inne dostępne formy zabezpieczenia takie jak: gwarancja bankowa, zastaw na prawach lub rzeczach, blokada rachunku, akt notarialny o poddaniu się egzekucji przez dłużnika.
Przy wsparciu pomostowym:
- Zaświadczenie o wpisie do CEiDG – takie samo jak przy podpisaniu umowy
- Oświadczenie o wyborze formy zabezpieczenia projektu – DOCX
- Oświadczenie UP o numerze konta bankowego – DOCX
- Załącznik nr 9 do Regulaminu przyznawania środków – Oświadczenie o otrzymaniu lub nieotrzymaniu pomocy de minimis. – DOCX – Złożony wraz z kopiami zaświadczeń o wcześniej udzielonej pomocy de minimis, o ile taka została udzielona
- Załącznik nr 10 do Regulaminu przyznawania środków – Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – DOCX
- Pełnomocnictwo – jeśli wymaga
- Zgoda małżonka na zaciągnięcie zobowiązań – DOCX – jeśli wymaga
- W przypadku rozdzielności majątkowej z małżonkiem – kserokopia potwierdzonej notarialnie rozdzielności, wraz z oryginałem (do wglądu) – jeśli dotyczy
Ponadto dokumenty związane z zabezpieczeniem projektu – analogicznie do wybranej formy przy dofinansowaniu. W treści kwestie związane z dofinansowaniem należy zamienić na wsparcie pomostowe.
Lider projektu:
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Krzemienny Krąg”
Bałtów 55
27-423 Bałtów
Tel. 41 252 72 33
www.krzemiennykrag.info
Partner projektu:
Fundacja Możesz Więcej
Bilcza ul. Jeżynowa 30
26-026 Morawica
Biuro Fundacji:
Ul. Kasztanowa 12/16
25-555 Kielce
Tel: 577-353-650
Szczegółowych informacji dotyczących projektu udzielają:
- Osoba do kontaktu ze strony partnera projektu:
Katarzyna Nowak tel. 609-868-978
- Osoba do kontaktu ze strony partnera projektu:
Agnieszka Rożek-Kwiecień tel. 577-999-321